Zelfreguleren en studeren en proberen

Zelfreguleren en studeren en proberen

Zelfreguleren en studeren en proberen Voor mij is het de vraag van 1 miljoen: waarom gaat teamteaching zo vaak hand in hand met zelfregulerend of zelfgestuurd leren? Ik kom in veel scholen waar leerkrachten willen teamteachen. In een groot deel van de gevallen doen ze...
Teamteaching in superdiverse klassen

Teamteaching in superdiverse klassen

Teamteaching in superdiverse klassen De meest gehoorde reden bij co-teams om aan teamteaching te beginnen? “Eén paar handen in de klas is niet genoeg om om te gaan met de grote diversiteit in onze klas!” In klassen waar leraren het gevoel krijgen dat ze ondertussen...
De winnaars van inclusief onderwijs

De winnaars van inclusief onderwijs

De winnaars van inclusief onderwijs Het M-decreet is ondertussen 10 jaar oud en dankzij het Decreet Leersteun, werken steeds meer leerondersteuners leerkrachtgericht. Een belangrijke werkvorm om daartoe te komen, is co-teaching. Niet (alleen) met het doel leerlingen...
De jeugd van tegenwoordig

De jeugd van tegenwoordig

De jeugd van tegenwoordig Een tijdje geleden smeet Stijn Meuris een GSM van een jongere door een theaterzaal en een knuppel in het hoenderhoek: men vroeg zich weer eens af hoe het gesteld is met de jeugd van tegenwoordig. Ik werkte mee aan een artikel in De Morgen,...