Traject op maat: onderwijsontwikkeling
Hoe krik je met je team je didactisch project op? Hoe kies je een focus en blijf je daaraan? Hoe creëer je dragvlak? Hoe zorg je voor een gedragen visie? Hoe maak je tijd en ruimte voor overleg en professionalisering? Hoe werk je opbrengstgericht? Allemaal vragen die tot de kern van onderwijskundig leiderschap horen, maar niet gemakkelijk waar te maken zijn op je school.

Voor wie?
Scholen die met een focus rond een onderwijskundig thema willen werken, of het nu taal, differentiëren, toetsen of iets anders is.
- Schoolteams in regulier onderwijs, kleuter tot secundair, gewoon en buitengewoon.
- Instellingen voor hoger en volwassenenonderwijs.
Bouwstenen
Elk traject krijgt vorm naargelang de noden van de school. Dit zijn de bouwstenen waar we regelmatig mee werken.
- Vlinderdag. We komen een dag meelopen op je school, bezoeken lessen, spreken met leraren, leerlingen en andere relevante partners.
- Begeleiding taakgroep. We faciliteren het proces van een taakgroep, die het proces van binnen in de school vormgeeft.
- Inspiratiesessie opbrengstgericht werken. We nemen de teamleden mee in een dag vol professionalisering, uitwisseling en reflectie.
- Blik naar binnen. We faciliteren het proces waarin een visie of didactisch concept samen uitgetekend wordt.
- Blik naar buiten. We ondersteunen bij het vinden van inspiratie over een thema buiten de school, zoals literatuur, studiedagen, experten en andere scholen.
- Collectief leren. We begeleiden momenten waarop leraren samen leren met werkvormen als Lesson Study, een professionele leergemeenschap, teamteaching of collegiale visitatie.
- Individuele coaching. De directeur krijgt regelmatig coaching voor eigen leerdoelen binnen het onderwijskundig leiderschap.
Ons aanbod voor scholen
onze thema’s
verbindend communiceren
doelgericht samenwerken
stress reguleren
collectief
leren
verandering begeleiden