Coaching: schoolleider
Op school wordt dagelijks geleerd. Onderwijskundige leiders geven daar sturing aan en ondersteuning voor. Directeurs hebben weinig directe impact op het leren van leerlingen, maar kunnen hun impact indirect enorm verhogen. Laat je coachen tijdens dit proces!

Inhoud
Over schooleiderschap bestaan veel visies en kaders. Ruim genomen zou je kunnen spreken van transformationeel leiderschap wanneer de directeur zich voornamelijk bezighoudt met de ontwikkeling van een gedragen schoolvisie, werkt aan de structuur en cultuur van een school en inzet op het motiveren en ondersteunen van werknemers. Je leert mensen coachen, een organisatie beheren en een team managen.
Daarnaast staat onderwijskundig leiderschap, dat zich meer focust op het leren van leerlingen en effectief onderwijzen door leerkrachten. Het gaat over observeren, doen, evaluaeren en daaruit leren.
Maar hoe begin je aan zo’n proces? Met dit traject van individuele coaching begeleiden we je doorheen het proces. Jij gaat aan de slag met je team, wij denken met jou na.

Hoe gaan we te werk?
- Neem contact met ons op en schets je context.
- We maken samen een plan op voor individuele coaching met frequentie en tijdstippen.
- Op de afgesproken tijdstippen bellen we online voor een coachingssessie van ongeveer 1u.
Doelen
- reflectie op de kansen en uitdagingen van de school en haar lerarenteam;
- creatief omgaan met tijd en ruimte voor overleg op school;
- opbrengstgericht werken;
- de balans tussen autonomie en afstemming op je school opmaken.
- aan je persoonlijke leerdoelen werken, zoals omgaan met weerstand, moeilijke gesprekken voeren, spreken voor een groep …
Ons aanbod voor onderwijs
onze thema’s
IN gesprek
verbindend communiceren
IN team
doelgericht samenwerken
IN (veer)kracht
stress reguleren
IN groei
collectief
leren
IN transitie
verandering begeleiden
onze aanbods-vormen
workshops
traject
opleiding
lees en luister
coaching