de leraar zorgt

“Ik heb het gelukt gehad een hele tijd te mogen samenwerken met een prachtige groept teamteachers. Het pad dat we samen aflegde, was er een met pieken en dalen. Wij hebben er steeds voor gekozen daar eerlijk over te communiceren. Wie innoveert in het onderwijs, botst vaak op weerstand. Het feit dat we elkaar door veel dalen trokken, zorgde voor een sterke band. 

Ik zie steeds duidelijker een sterke band tussen samenwerkingsverbanden tussen leraars en hun welzijn op school. Enerzijds kan weerstand en een opgedreven werklast zorgen voor conflicten. Anderzijds kan een gedeelde verantwoordelijkheid een grote steun zijn. Samen innoveren en zien hoe het werkt, geeft zoveel energie!

Toen ik zelf in 2019 een burn-out kreeg, was dit niet door maar ondanks mijn team.” Lisa van Dagelijks Leren.

Chronische stress velt te veel onderwijsbeesten, we spreken van een structureel probleem. Dagelijks Leren wil deel uitmaken van de oplossing. In 2021 stellen we een traject voor individuele coaching voor met een focus op loopbaan, veerkracht en talenten. Schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.