Over Dagelijks Leren

Hallo!

 

Welkom op onze website. Laten we ons even voorstellen. Wij zijn Lisa, Greet en Lieze en wat ons verbindt, is onze passie voor hoe mensen leren. Bij Dagelijks Leren bieden we procesbegeleiding, vorming en coaching aan voor teamteachers en andere leraars die samenwerkend lesgeven.

  • Wij kiezen voor wat werkt. Ook de leraar groeit door (zelf-)reflectie, uitwisseling en inspirerende voorbeelden. Bij ons gaat elke deelnemer steeds actief aan het werk.

  • Wij geloven in een combinatie van onderzoek over effectief onderwijs én ervaringen uit de klaspraktijk.

  • Wij bieden professionalisering aan op maat van de school. Bij elke aanvraag nemen we contact op voor een gesprek over de context en noden van de school.

  • Wij hebben een rugzak vol expertise over teamteaching en samenwerkend lesgeven en moedigen teams aan om dat toe te passen op hun eigen klaspraktijk. De school draagt het eigenaarschap over de eigen aanpak!

  • Wij hebben ervaring in het kleuter-, lager en secundair onderwijs en werken graag samen met docenten die multidisciplinair lesgeven in het hoger onderwijs.

  • Wij geloven zelf dat het alleen sneller gaat en samen beter. Daarom passen we die filosofie toe binnen Dagelijks Leren. Ook wij houden intervisies, observeren elkaar en werken – waar mogelijk – samen aan trajecten.

Leerkrachten leren dagelijks van elkaar. Dagelijks Leren ondersteunt dat leerproces.

Team

Greet Van Everbroeck

Greet houdt van een goed georganiseerde agenda vol inspirerende activiteiten.  Ze combineert de job als procesbegeleider bij Dagelijks Leren met haar opdracht als teamteacher en leerkracht wiskunde. Ze werkt graag projecten uit met sterk team. “Laten we elkaar versterken, elkaar steunen en elkaar inspireren. Want wat is er nu belangrijker dan een leven lang samen leren?”

greet@dagelijksleren.be

Lieze Van Dessel

Lieze is gepassioneerd door de mensen in het onderwijs. Door de kracht van hoe ze samenwerken, door de kracht van wat goed onderwijskundig leiderschap kan betekenen voor een team en een school. Ze wil mee haar schouders zetten onder een dynamisch kwaliteitsbeleid in scholen. Procesbegeleiding is haar ding. Ze combineert deze job met een job als onderwijsondersteuner in het hoger onderwijs.

lieze@dagelijksleren.be

Lisa Verhelst

Lisa is coach voor schoolteams met een interesse voor de raakvlakken tussen onderwijs, jeugdwerk en ondernemen. Ze heeft een passie voor Brussel, diversiteit en meertaligheid. Na een loopbaan als teamteacher in het beroepsonderwijs, richtte ze Dagelijks Leren op, waar ze teamteachers begeleidt en individuele coaching aanbiedt rond stress en veerkracht.

lisa@dagelijksleren.be

Nele De Bruyn

Nele is gepassioneerd door het brein, ons denken en het ongelooflijke potentieel dat we zélf hebben om hiermee aan de slag te gaan. Het is haar doel om die kennis -die van onschatbare waarde is voor iedereen om gelukkig door het leven te kunnen walsen, no matter what- te delen en mensen hiermee vooruit te helpen! Ze gaf jarenlang les en coacht nu mensen in haar praktijk om voorbij te komen aan hindernissen in het leven, hier sterker uit te komen en doelen effectief te realiseren. 

nele@dagelijksleren.be

Dagelijks Leren in het nieuws

Teamteaching en andere thema’s in onderwijsgerelateerde of algemene media.

Collega's en leerkrachten geven hun mening

“Een waardevolle kwalitatieve ondersteuning die een meerwaarde kan bieden aan elk schoolteam. Gebracht door een team van enthousiaste en energieke ondersteuners.”
Sven Jacobs
Cardijnschool, over OCB-ondersteuning
"Van in het begin werkten we actief samen: weten van elkaar hoe we te werk gingen, kennis en ervaring uitwisselen ... dit alles was een meerwaarde voor de onderwijsondersteuners en de school."
Maaike Seghers
Onderwijscentrum Brussel
"Een eerlijke kijk op ons lesgebeuren. Fijn om de achtergrond achter leren leren te horen. Een gestructureerde aanpak, geen overdondering, met de voetjes op de grond, je voelt klaservaring. Goed gedaan want we hebben zin om verder te werken."
Anoniem
Don Bosco Halle
Ik vind het zalig om te ervaren hoe je 'expert-zijn' en 'coachen' mooi met elkaar kan verzoenen. Je breidt elke dag je (onderwijs-)expertise uit, maar blijft heel bescheiden en 'gewoon'. Het kan niet anders dat scholen voelen dat ze niet enkel gewaardeerd, maar ook gecoacht worden door iemand met kennis van zaken.